Alt godt fra weekenden

Nå, det var så den weekend, den blev lige lidt anderledes end planlagt. Lørdagen gik med messe i Forum med min træner fra Aimhigh. Det sjove med de messer er lidt at det er de samme branchefolk man støder ind i hver gang, og det var ikke anderledes her.
Jeg fik dog også snakket lidt med nogle af de ryttere jeg ikke ser så tit, blandt andet Thomas Vedel Kvist der er vendt hjem til dansk cykling. Selvom om man skulle mene det er et skridt ned ad rangstigen tror jeg vi vil se en masse fra ham i år. På messen blev jeg også en del af underholdningen idet jeg skulle køre en test på scenen, og Rune skulle forklare hvad der foregik. Tja, jeg syntes ikke det krævede så meget forklaring, det gjorde som altid bare nas. Jeg klokkede lige puls 201 oppe scenen med et spotlight lige i fjæset.
Testen lå lidt under hvad jeg kunne sidste år på samme tid, det var nu godt nok også planlagt, men alligevel kan jeg ikke lade være med at blive lidt irriteret over det. På den anden side er det måske lige præcis det der giver lidt ekstra "indebrændthed" til at give den én over nakken med træningen den kommende tid.
Søndag var det så meningen at jeg skulle køre Slushcup som en del af et længere træningspas, så jeg var tidligt oppe, og havde pakket den nyligt indkøbte "team-bus" med cykler, hometrainer o.s.v. Velankommet får jeg da lige rullet 5 min og klaret tilmelding, for så at at opdage at klampen under min ene sko er knækket. Med den defekt er det nærmest umuligt at køre mtb, ihvertfald hvis man skal holde lidt fart i skuden.
Så planerne blev lige ændret i sidste øjeblik, til en tur på landevejen, hvor jeg kunne rode lidt med siddestillingen på cyklen. Jeg har efterhånden brugt rigtig lang tid på det, men nu tror jeg efterhånden den sidder lige i skabet. Kortere frempind, og ændret saddelposition har hjulpet gevaldigt på tingene.
På turen gjorde Jonas P mig selskab, ganske hyggeligt at rulle med en af the "young guns".
På turen oplevede jeg noget af det underligste jeg længe har set, en fyr på (vil jeg gætte på) 130kg kommer rullende i sjap og salt på en Giant TCR Advanced SL. Det gør man sgu ikke med en cykel til 89995 kr!!! Godt nok var vi på strandvejen, men alligevel... Det skar lidt i hjertet at se. Hvem bruger også Ferrarien til at køre murbrokker til lossepladsen!

1 kommentar:

  1. Hey Klaus!!

    Super fed Blog, det er super spændende læsning!

    Hvad synes du om American Classic hjulene, i forhold til f.eks. de noget dyrere SLR?

    Mvh. Frederik

    SvarSlet