Vredestein ny dæk sponsor, og straks med succes!

I dag kan jeg præsentere Vredestein som ny dæksponsor. Vredestein er et Hollandsk firma, med produktion i Holland, der bygger dæk til alt med hjul under. Vredestein har på cykelsiden gennemgået et sandt revival de senere år, og når man står med dækkene i hånden er man ikke i tvivl om at det er et lækkert produkt. Særligt har jeg store forventninger til deres Black-Panther serie, som i år består af 3 forskellige dæk. Jeg havde i efteråret fornøjelsen af at smugtræne lidt på Black-Pnather Xtreme modellen, det var den jeg vandt shimano-liga løbet i Frederiksværk på. I år er sortimentet udvidet med en særlig TLR-version, TLR står for TubeLess Ready, og muliggør kørsel uden slange. Det fede er at det faktisk er muligt at montere dækket på en tubeless-fælg, uden brug af snask. Vupti har man et tubeless setup på ca 550-615 gram alt efter mønster, det er virker.
Link til Vredestein mtb dæk
Første "officielle" indsats var under søndagens slush-cup, under virkelige "slush" forhold. Så her gjaldt det virkelig om at å lavet et setup med masser af bid. Jeg kørte med Vredestein Black-panther xtreme, 1,7 bar for og bag, affjedringen på min Giant Anthem var sat op med minimal rebound, altså så hurtig som mulig, samt alt hvad der hedder pro-pedal slået fra. På den måde havde jeg fantastik greb i underlaget, samtidig med at cyklen rullede super indover det ujævne isede spor. Resultatet var en fin første-plads. Well, godt nok tæller slush ikke rigtig med, men alligevel.....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar