Juleslush

Weekenden var egentlig helliget en god omgang jule-slushcup i sneen, men ligesom så mange andre har jeg lagt mig med en omgang kold-lungebetændelse. Irriterende, især nu hvor jeg havde nået at at pynte op til jul. Ikke i lejligheden, men på min cykel. Træning-Anthemen har lige fået den store tur med rødt og grønt pynt. Røde bremser og nav, og grønne skiftere, triggere og krans, samt lidt hvide kabler. Så var juletemaet ligesom sikret. Anyway, når man nu ikke selv kan køre race, må det næstbedste være at se andre køre race, og her er youtube jo en god ven.
Tilbage i 1994 kørte jeg mine første mtb-løb, og sporten så en del anderledes ud end i dag, der var lidt mere surfer-attitude over det, og generelt lidt mere farve på. Datidens helte hed John Tomac, Tinker Juarez, Ned Overend og selvfølgelig Henrik Djernis. John Tomac kørte dengang for Giant, og de var allerede dengang så langt fremme med at bygge fuldaffjedrede cykler at John T stillede op til World-Cup på sådan en. Jeg fandt nedenstående video, og blev sgu helt nostalgisk! That was the days!Old-school mtb racing

Ingen kommentarer:

Send en kommentar